عرضه و تقاضا چیست؟

Wiki Article

قیمت تعادلی قیمتی است که در آن، تولیدکننده میتواند همه محصولاتی که قصد فروش دارد را بفروشد و خریدار میتواند همه محصولاتی که میخواهد را بخرد. چگونه عرضه و تقاضا باعث ایجاد یک قیمت تعادلی میشوند؟ بر میزان عرضه در بازار موثر هستند. در شرایط عادی و نه هیجانی، میبینیم که تغییرات در میزان عرضه و تقاضا به آرامی اتفاق میافتد. 1. کندل نزولی قوی که به این سطح میرسد یا در مقابل کندل قوی صعودی که از این سطح اتفاق میافتد. اما نکتهای که در اینجا مطرح است، این است که با افزایش قیمتها، تمایل به خرید کمتر میشود. سم سیدن یکی از بنیان گذاران و معامله گران موفق در زمینه پرایس اکشن عرضه و تقاضا می باشد که به وسیله این سطوح توانسته است به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده و معامله گران بسیاری را تربیت کند. در این مثال به دنبال انتشار خبر گرانشدن بنزین، میزان تقاضای فعلی برای آن افزایش پیدا خواهد کرد. مثال فوق، فقط عرضه توسط یک کسب و کار را در نظر گرفته است. برای مثال افزایش نرخ بازده بانکی (نرخ بدون ریسک) باعث میشود که تقاضا برای سهامداری کاهش پیدا کند. انتقال وقتی در رابطه ی تقاضا رخ می دهد که، بعنوان مثال، چیپس تنها خوراکی قابل دسترس برای مصرف بشود!


عوامل فرعی مانند در دسترس بودن مواد اولیه، آب و هوا و قابل اتکا بودن زنجیره عرضه نیز میتوانند روی عرضه یک محصول تاثیر بگذارند. تقاضاکنندگان هم میتوانند افراد حقیقی یا حقوقی باشند که با هدفهای مختلف اقدام به سرمایهگذاری میکنند. یعنی اگر در قیمت ۱۰۰ تومان، ۵ نفر تمایل به خرید داشته باشند، در قیمتهای بالاتر این تعداد کم خواهد شد. یعنی اگر تعداد تولیدکنندگان یک محصول بهخصوص زیاد و شرایط رقابتی در بازار حاکم باشد، دیگر تولیدکنندگان آن نمیتوانند هر محصولی را با هر کیفیتی و با قیمت دلخواه خود بهفروش برسانند. در قیمت P1، مقدار کالاهایی که تولیدکنندگان در صدد عرضهی آن هستند با Q2 نشان داده شده است. مقداری که درخواست شده است، در واقع میزانی از یک محصول است، که مردم مایل هستند در یک قیمت معین آن را خریداری نمایند. مالیات بر واحد (یا مالیات بر واحد کالا) بدین معنا است که دولت از هر واحد کالا میزانی مالیات از عرضه کنندگان دریافت کند (مثلاً دریافت 5 تومان مالیات از هر بطری آب معدنی).


هیچ کدام از موارد فوق.

هنگامی که قیمتی را برای محصول یا خدمات خود در نظر میگیرید، باید به یاد داشتهباشید تمام محصولات به یک شکل رفتار نمیکنند. در بسیاری از موارد استناد صرف به اطلاعات سازندگان محصولات صنعتی كه توسط وزارت صنایع و معادن به صورت لوح فشرده ارائه میشود، میتواند گمراه كننده باشد. هیچ کدام از موارد فوق. در نتیجه، مردم بطور طبیعی از خرید محصول چشمپوشی خواهند کرد. مردم انتظار دارند که بعد از گذشت چند هفته، میزان عرضه گوجه سبز در بازار افزایش پیدا کند. ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin) نیز صریحاً اعلام کرده است که نهایتاً ۸۴ میلیون از این ارز قابل استخراج است و پس از آن، همین تعداد محدود بین مردم معامله خواهد شد. اما وقتی این قیمت به ۱۲۵ تومان برسد، تعداد سهام بیشتری عرضه خواهد شد. با توجه به توضیحاتی که داده شد، قیمت، بازتابی از عرضه و تقاضا است. توجه داشته باشید که کشش در واقع بررسی میزان تغییرات یک متغیر به متغیری دیگر است.


پس در هنگام فروش سهم نیز باید توجه داشت که اگر سهامدار قیمت پایینتری را برای فروش سهم خود پیشنهاد دهد، شانس به فروش رسیدن سهامش بیشتر خواهد شد. تعدادی از این عوامل را میتوان به صورت کمی اندازهگیری کرد و بخشی از آنها به صورت کیفی بر رفتار مصرفکننده در هنگام تقاضا، تاثیر میگذارند. اگر با این توضیحات کمی سردرگم شدید، نگاهی به شکل زیر بیندازید. روشهای قیمتگذاری مشخصی استفاده کنید که منافع حاصل از قیمت پرداخت شده را به وضوح به مشتریان نشان می دهد. به این ترتیب میتوانید تعادل را به صورت کاملا مشخص مشاهده کنید. معادله عرضه نیز به صورت زیر محاسبه خواهد شد. اما واقعا عرضه و تقاضا به چه معناست و چه کاربردهایی دارد؟ زمان در عرضه اهمیت زیادی دارد، زیرا تأمینکنندگان باید سریعا به تغییر در عرضه یا قیمت واکنش نشان بدهند اما نه برای همیشه؛ این موضوع مهم است که آیا تغییر قیمتی در نتیجهی تغییر در تقاضا، موقتی است یا دائم.


اگر منحنی تقاضا عمودی و یا منحنی عرضه افقی باشد، همه مالیات را مصرف کننده می پردازد. به این معنی که قیمت بیشتر، عرضه ی بیشتری از محصول را باعث click here می شود. عرضه تقاضا این اندیکاتور می توانید به راحتی نواحی تحت فشار عرضه و تقاضا را به زیبایی از طریق رسم گراف ها با رنگ های مختلف برروی چارت برای هرروز معاملاتی، به شما نشان دهد. این کار به شما امکان می دهد تا چرخه سریع زمان پاسخگویی ایجاد کنید که بسیار حیاتی است. در نتیجه، افراد به طور طبیعی از خرید محصولی که آنها را مجبور کند تا از مصرف محصولات دیگری که ارزش بیشتری دارد صرف نظر کنند، اجتناب می کنند. از طرف دیگر؛ برخی از خریداران در زمانی که شاهد کاهش قیمت ها هستند، دست از خرید میکشند به امید اینکه بازار کاهش قیمت بیشتری را تجربه کند. مازاد تقاضا زمانی به وجود میآید که قیمتی کمتر از قیمت تعادلی تعیین شود. در نقطهی B، مقدار عرضه Q2 و قیمت P2 است و به همین ترتیب برای سایر نقاط روی منحنی.

Report this wiki page